Vestea momentului de la Kaufland: proiectul de peste 386.000 euro care poate salva mii de vieți în România

de: Mădălina Bahrim
31 03. 2021

Situațiile de urgență ne suprind adesea nepreătiți și, fără îndoială, singura noastră șansă de a traversa cu daune cât mai reduse o situație limită, este să ne pregătim din timp pentru ea. Acest principiu stă la baza celei recente inițiative a Kaufland România, împreună cu Departamentul pentru Situații de Urgență condus de Dr. Raed Arafat.

Gigantul din retail pune bazele unei campanii de informare care se bazează pe conștientizarea populației cu privire la situațiile de urgență, pentru a îmbunătăți răspunsul oamenilor în fața crizelor, astfel încât consecințele acestor momente de cumpănă să fie cât mai puțin devastatoare. Kaufland a contribuit astfel cu bani pentru un Centru mobil de instruire a populației pentru răspuns la situații de urgență.

Centrul mobil își va începe activitatea de instruire la unitățile de învățământ din ciclul primar și gimnazial, urmând ca în cursul anului să staționeze în mai multe orașe din țară pentru a forma o parte cât mai mare a populației în vederea cultivării comportamentelor de evitare a tragediilor și gestionare a situațiilor de urgență.

Centrul mobil este dotat cu echipamente inteligente ce simulează situații de urgență, cum ar fi incendiile

Folosind „flăcări digitale” de ultimă generație, scenarii pentru prevenirea incendiilor, tehnologii de recunoaștere a pericolelor și efecte multimedia, Centrul Mobil este conceput astfel încât să poată asigura o învățare experiențială, prin deplasarea acestuia în diverse locuri din țară, crescând astfel accesibilitatea întregii populații la acest tip de învățare. Copiii vor fi instruiți astfel încât să evite pe cât posibil, dar să știe să acționeze în cazul în care iau parte la un incendiu.

Campania își propune ca, în urmă cursurilor, să se reducă simțitor accidentele casnice. Participanții la formare experimentează scenarii de urgență sigure, dar extrem de realiste, ce pot varia în intensitate și rezultat.

Centrul mobil este dotat cu echipamente inteligente ce simulează situații de urgență, cum ar fi incendiile, printre care: aragaz, dulap inteligent cu ardere, cuptor cu microunde, coș de gunoi, prăjitor de pâine, tablou electric cu scânteie, prize fumegânde, mașină de spălat, alarmă de incendiu, butoi chimic, butelie de gaz, aer condiționat, simulare fum care iese pe sub ușa încălzită, alarme de fum, fereastră de evacuare.

Centrul mobil mai este dotat și cu:

  • Un pachet inteligent pentru condiții meteo extreme, care utilizează televizorul interior, suportul audio și o lumină stroboscopică pentru a simula diferite scenarii meteorologice. Luminile pot pâlpâi în timpul simulării pentru a imita fluctuațiile de tensiune din cauza vremii extreme, iar alimentarea televizorului și a luminilor va fi oprită automat în timpul scenariului pentru a simula o pană de curent, putându-se folosi radioul alimentat manual pentru a urmări mesajele de știri.
  • Simularea realistă a unui cutremur și a modalității cum se percepe acesta în locuință (apartament).
  • Un telefon inteligent pentru situații de urgență conectat la alte elemente de recuzită inteligente din cadrul centrului, simulând răspunsul unui operator de urgență.

Centrul a fost achiziționat contra sumei de 435.707,8 euro. Din acești bani, 386.590,9 euro sunt contribuția Kaufland România, iar 49.116,9 euro sunt contribuția Fundației pentru SMURD din sumele colectate de la populație prin 3,5%.

Centrul mobil de instruire a fost contractat către o firmă olandeză cu experiență în realizarea de astfel de sisteme inteligente de formare și se va alătura Caravanei Fii Pregătit, care pregătește populația pentru acordarea de prim ajutor în situații de urgență.